7 Kasım 2012 Çarşamba

Bir Mezar Taşı

Elimizde Osmanlı'nın son dönemlerine ait bir fotoğraf var. Fotoğrafta Osmanlı mezarlığı içerisinde bir mezar taşı ve mezarın yanı başında oturan bir kadıncağız görülüyor. Mezar taşı daha on dokuzunda loğusa döşeğinde iken hayata gözlerini kapamış bir hanımcağıza ait. Osmanlıca okuma bilmeyenler için mezar taşında yazılanları aktaralım:

Âh mine'l-firâk
Bu cihân bağına geldim bir mürüvvet görmedim
Derdime derman aradım bir ilâcın bulmadım
Âh ile zâr kılarak tâzeliğime doymadım
Çün ecel peymânesi dolmuş murâdım almadım
Nişân-ı Hümâyûn kapı çukadârı
Es-Seyyid Hüseyin Efendi'nin kerimesi
On dokuz yaşında iken loğusa
Döşeğinde irtihâl eden Fatma..
Hanım'ın ruhiyçün el-fatiha
Sene 1296

4 yorum:

  1. okumaya çalıştım ama resim epey bir uzaktan çekilmiş..

    YanıtlaSil
  2. Fotoğrafın üstüne tıklarsan ya da yeni sekmede açarsan bayağı büyük :)

    YanıtlaSil
  3. yeni sekmede epey büyüdü eyw. :)

    YanıtlaSil